Engwe Engine Pro-test en -beoordeling

Volledige offroad-tests met gedetailleerde beoordeling

Opvouwbare e-bikes zijn er in alle soorten en maten, van kleine forensenfietsen, ontworpen voor de laatste kilometers, tot high performance fat tire elektrische fietsen. Dit artikel belicht een van de laatste – in deze Engwe Engine Pro 750w review zal ik de specificaties uitgebreid bekijken en je een volledig testritverslag geven.

Engwe Engine Pro Eerste indrukken

Voordat ik deze e-bike ontving, was ik bekend met de Engwe-merk – hun assortiment van dikke banden opvouwbare elektrische fietsen zijn populair en hebben een goede aanhang in veel Europese landen. Ik verwachtte aanvankelijk het instapmodel te ontvangen, dus was aangenaam verrast toen ik de doos opende en de 'top-of-the-range' Engine Pro 750w met piekvermogen van 1000W vond.

☑️ Verpakking en levering: De fiets werd lokaal verzonden en ik ontving de Engwe Engine Pro binnen 4 dagen na het plaatsen van de bestelling. De fiets was zeer goed verpakt (zie foto's) en de levering was via UPS tracked delivery.

☑️ Pakket gewicht: Opgemerkt moet worden dat de doos erg zwaar is voor één persoon om alleen op te tillen - ik zou twee mensen aanraden om de doos te verplaatsen, aangezien hij bijna 35 kg weegt.

☑️ Bijeenkomst: Er is wat montagewerk bij betrokken. Gelukkig heeft Engwe alle benodigde gereedschappen en een goed geschreven handleiding meegeleverd. Het voorwiel moet worden gemonteerd. Plus de stuurkolom, pedalen, voorspatbord en zadelpen/zadel. Als u het niet prettig vindt om de fiets zelf te monteren, raad ik u aan een lokale fietsenmaker te zoeken.

☑️ Opladen van de batterij: Het wordt aanbevolen om de batterij voor gebruik volledig op te laden - dit duurt 3-4 uur. De oplader heeft een EU-stekker, maar werd geleverd met een VK-stekkeradapter.

☑️ Algemene staat: Ik kon geen sporen of krassen op de lak vinden en de fiets was zeer goed beschermd in de doos.

Belangrijkste kenmerken van Engine Pro

Wat mij opvalt aan deze e-bike is de specificatie. De Engwe Engine Pro heeft volledige vering, hydraulische schijfremmen en een zeer slim kleurendisplay met veel functionaliteit en maatwerk. Bovendien is er de toegevoegde bonus van een motorregeneratieve functie. Er zijn veel technische functies voor een e-bike met een prijs van minder dan € 1500.

☑️ Motor: De Engwe gebruikt een 750w 48v geared achternaafmotor, geïntegreerd in een zesspaaks mag wielontwerp. Het maximale nominale vermogen is 750w, maar het piekt op 1000W van een nieuwe batterij. De controller kan maximaal 18 ampère aan, wat een maximaal vermogen van 979 watt zou opleveren (wanneer de batterij volledig is opgeladen).

☑️ Herstellend engine remmen: Dit brengt een kleine hoeveelheid energie terug in de batterij wanneer de fiets uitrolt - ik heb dit uitgeprobeerd, zie de meer gedetailleerde beoordeling hieronder.

☑️ Accu: Deze nieuwste versie heeft een 48v 16Ah-batterij (768Wh), wat een behoorlijke capaciteit is op een fiets voor deze prijs. Ik moet het volledige bereik nog testen, maar na een rit van ongeveer 6 km was 9% van de batterij leeg (ik gebruikte de volledige energiemodus veel voor de test).

☑️ Display: Een full colour display zit boordevol functies en functionaliteit die veel duurdere e-bike displays te schande maken. Je kunt dingen doen zoals het aanpassen van de individuele ondersteuningsniveaus en het inschakelen van functies zoals de regeneratie engine remmen. U kunt ook het realtime uitgangsvermogen en de batterijspanning bekijken.

☑️ Afstandsbediening toetsenbord: Het toetsenbord met vijf knoppen is erg netjes en bevindt zich naast de linkerhandgreep (naast de duimgashendel).

☑️ Dubbele vering: Er zijn wat vlezig uitziende geveerde vorken vooraan die behoorlijk stevig lijken en een achterschokdemper. Zelfs als ik op de fiets zit (ik weeg 102 kg) werkt de achtervering erg goed en zakte niet uit. De voorvorken hebben een vergrendelingsfunctie en hebben een aanpassing van de voorspanning.

☑️ Hydraulische schijfremmen: Logan remmen zijn geen merk dat ik ken. Maar ze werken erg goed en ik kan tot nu toe niets aanmerken op hun prestaties. Ik zou ze op één lijn stellen met Shimano MT200.

☑️ Shimano Altus 8-versnellingen: Een 8-speed trigger shifter in combinatie met de Shimano Altus achterderailleur zorgt voor zeer nauwkeurig en helder schakelen direct uit de doos. Aan mijn kant was er geen aanpassing nodig, hoewel dit van fiets tot fiets kan verschillen.

☑️ Bagagerek: Er wordt een zeer stevig bagagerek meegeleverd en je kunt er een hondendrager of zelfs een kinderzitje in kwijt. Als alternatief kunt u een grote mand plaatsen voor uitstapjes naar de winkels.

De Engwe Engine Pro 750w zit boordevol functies die je normaal gesproken niet op een e-bike van deze prijs vindt. Het is goed om hydraulische schijfremmen en 8-speed versnellingen te zien. De vering werkt goed en het algemene gevoel van de fiets is stevig. Het grote bagagerek vergroot de veelzijdigheid, waardoor het mogelijk is om grote items (zoals boodschappen) te vervoeren, vooral samen met enorme Engwe achterdrager tas.

Eerste testrit – Eerste indrukken

Ik heb de Engwe Engine Pro gekregen om te houden, dus ik ga de komende weken meer kilometers maken. Dit is gebaseerd op mijn eerste testrit van ongeveer 6 mijl.

☑️ Comfort en maatvoering: De Engwe is een grote fiets, maar is ontworpen om te worden bereden door rijders van verschillende lengtes. Ik ben 6 cm (1'185") en met de stuurhoogte en het zadel aangepast vond ik de Engine Pro erg comfortabel. Het gelzadel biedt ondersteuning voor rijders met bredere zitbotten. Mijn dochter van 5 cm (8'176") vond hem ook comfortabel - ik kan me voorstellen dat iedereen die veel kleiner is dan 5 cm moeite zou hebben, omdat er een vrij lange reach is en de stuurhoogte nog steeds vrij hoog is, zelfs als hij helemaal omlaag is.

☑️ Prestaties (trapondersteuning): De Engwe gebruikt een traditionele cadanspedaalsensor (meet het pedaaltoerental) en is zeer soepel in gebruik. Hij schokt niet aan en uit – de kracht komt sterk genoeg binnen voor die eerste afzet en bouwt zich dan geleidelijk op. In de volledige vermogensmodus blijft de kracht gewoon opbouwen totdat uw trapfrequentie het niet meer kan bijhouden bij ongeveer 22 mph. U kunt blijven spooktrappen en de motor blijft draaien tot ongeveer 28 mph (op het vlakke).

☑️ Prestaties (alleen gaspedaal): Een duimgas dat naast de linkerhandgreep is gemonteerd, is erg handig voor rijders met beperkte mobiliteit. Het kan worden gebruikt in combinatie met de trapondersteuning of op zichzelf. Op het vlakke (op volle kracht) kostte het me comfortabel tot 28 mph en bij een lichte daling tot 32 mph. Op lichte hellingen zou de snelheid aanzienlijk dalen en op steile hellingen was het nodig om te trappen om de fiets aan de gang te houden.

☑️ Motorgeluid: In tegenstelling tot een direct aangedreven motor (die vrijwel geruisloos zijn) deze motor maakt gebruik van een planetair tandwielsysteem efficiëntie te verbeteren. Dit maakt het nogal luidruchtig in de volledige krachtmodus en de motor stoot een hoorbaar gejank uit. Dit is heel normaal voor dit type motor.

☑️ Bergbeklimmen: Ik heb de Engwe op een paar hele korte en steile heuvels (20% maximale helling) geprobeerd en in de volledige vermogensmodus hoefde ik alleen maar matige trapkracht toe te voegen om door te gaan - zeker binnen de comfortzone van de meeste rijders. Zoals hierboven vermeld, moet je wel trappen op heuvels als je het gaspedaal gebruikt (dit is misschien minder een probleem voor een lichte rijder).

☑️ Handling: E-bikes met dikke banden zijn niet altijd de beste keuze voor het rijden op asfalt – de hogere rolweerstand en breedte van de banden kunnen ervoor zorgen dat ze wat traag aanvoelen. De Engwe Engine Pro voelde in dit opzicht niet zo slecht aan, maar je kon voelen dat de banden de besturing beïnvloedden in krappe, lage snelheidsbochten. Bij hogere snelheden was dit niet zo merkbaar.

☑️ remmen: De Logan hydraulische remmen maakten indruk op me - ik kreeg geen remvervaging op steile afdalingen en ze presteerden goed met een goede beet en modulatie. De remblokken zien eruit als gewone hydraulische remblokken van Shimano.

☑️ ophanging: De voorgeveerde voorvork met schroefvering met lock-out en afstelling van de voorspanning. Deze vorken zien er 'vleziger' uit dan sommige vorken die te vinden zijn op vergelijkbaar geprijsde e-bikes. In combinatie met de grote banden hebben ze uitstekend werk verricht door de ruwe weg die voor de testrit werd gebruikt, glad te strijken. Ik was net zo onder de indruk van de achterwielophanging - er is 100 mm veerweg en ondanks mijn zware gewicht werkte het heel goed en kwam het tijdens de testrit niet uit. Bovendien droeg het bij aan het comfort en gaf de fiets een bijna 'magisch tapijt'-rit.

☑️ vouwen: Het opvouwen van de Engwe is eenvoudig en als je het eenmaal onder de knie hebt, kost het je minder dan een paar minuten. Het gewicht kan het in het begin echter wat lastig maken, dus ik raad aan om hem met twee personen in de achterbak van een auto of busje te tillen.

 

Op basis van mijn eerste rij-indrukken is de Engwe Engine Pro 750w erg leuk om te rijden! Hij is erg comfortabel en voelt fijn en stabiel aan op de weg. De banden met groot volume in combinatie met dubbele vering geven je het gevoel dat je zweeft op lucht!

 

De prestaties zijn erg sterk van de 750w-motor en alle, behalve de steilste heuvels, zijn bijna moeiteloos, met slechts minimale input van de rijder. Het kunnen configureren van de assist is ook een grote bonusfactor (daarover hieronder meer). Het hebben van gas is geweldig voor rijders die vanwege gezondheidsproblemen moeite hebben met de eerste start en het is geweldig als je even een pauze wilt van het trappen.

Hoe werkt het regeneratieve systeem?

Ik heb de kans gehad om het regeneratieve systeem te testen om te zien of het echt werkt. Hieronder heb ik gedetailleerd beschreven hoe (en of) het werkt en hoe het te activeren.

☑️ Allereerst moet je in de Eco-modus staan. Dan lijkt het alleen te werken in ondersteuningsniveau 1 of 0. Je weet dat het werkt als de aan/uit-balk (op het display) groen wordt. Als u een heuvel afdaalt (of trapt zonder hulp), wordt de groene balk langer, omdat er meer vermogen in de batterij gaat.

☑️ Om de maximale regeneratie te krijgen, moet je uitrollen met een snelheid van 20 mph. De motor wordt effectief omgezet in een grote dynamo en je voelt de weerstand als je een steile heuvel afdaalt. Ik heb dit zelfs op verschillende steile afdalingen geprobeerd en de fiets zou niet boven de 21 mph uitkomen, en het voelt alsof de remmen een beetje aanstaan.

☑️ Als de afdaling lang genoeg is, zou je het batterijpercentage moeten zien toenemen - na een afdaling van ongeveer een halve mijl ging de batterij van 54% naar 71%. Maar zodra ik een andere heuvel op reed, was de batterij weer terug naar 54%.

 

 

Is de Engwe Engine Pro legaal?

Dit is waar dingen lastig worden. In het VK en de EU, huidige e-bike wet stelt 250w continu vermogen (hoger piekvermogen van 500w is acceptabel) met een maximale ondersteunde snelheid van 15.5 mph (25 km/u) en een gasklep die niet kan worden gebruikt ongeveer 6 km/u.

Persoonlijk denk ik dat de wet herzien moet worden om meer mensen aan te moedigen om e-bikes te gebruiken, maar elektrische fietsen zoals de Engwe vervagen de grens tussen e-bike en bromfiets omdat ze als beide gebruikt kunnen worden. De Engwe Engine Pro kan eenvoudig beperkt worden indien gewenst of er is de Engwe-motor X dat is een legale versie voor de weg.

Shimano Versnellingen

🏆 Winnaar: ENGINE PRO

Conclusie – Is de Engwe Engine Pro de beste keuze?

De Engwe Engine Pro 750w (piek 1000W) is veel e-bike voor het geld. Het voelt robuust aan en komt goed in elkaar over. Er is maar één negatief punt: het is behoorlijk zwaar. Hij weegt 32 kg, wat voor sommige mensen te zwaar zal zijn om de trap op te gaan of zelfs achter in een auto te stappen.

De prestaties van de achternaafmotor zijn sterk en soepel. Ik moet het volledige batterijbereik nog testen, maar anekdotische rapporten suggereren een real-world bereik van ongeveer 40 mijl (64 km) met gemengde hulp. Er is een eco-, normaal- en sportmodus – plus een keuze uit maximaal 9 ondersteuningsniveaus (5 out of the box). En je hebt de mogelijkheid om de ondersteuningsniveaus te verfijnen en het regeneratieve systeem in te schakelen. Er is ook een automatische lichtfunctie die de lichten aanschakelt zodra het donkerder wordt.

Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid personalisatie die je via het display kunt doen – je kunt deze fiets echt personaliseren om aan je individuele behoeften te voldoen. Al met al kan ik de Engwe Engine Pro 750w ten zeerste aanbevelen – als je op zoek bent naar een veelzijdige en robuuste opvouwbare e-bike met veel vermogen, comfort en veel technische functies, dan is deze moeilijk te verslaan voor de prijs. 

Laatste gebruikersrecensies

Kijk wat andere gebruikers ervan vinden

  1. ENGWE MOTOR PRO - Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479.

    3
    Beoordeeld op 24 juli 2024 by Vicente Gari Isach

    Nu ik gebruik maak van Engeland, heeft mijn vader geen vertrouwen meer in de opschortingsfunctie als het gaat om het inschatten van de 5 estrella's. Omdat ik naar mijn unieke Engwi kijk met de horquilla delantera en de centrale ophanging, is het uitzicht niet echt functioneel. Hij was van plan om mij langer de oplossing te geven, maar ik zou het nog een keer doen. Als u andere redenen heeft om de noodzakelijke technische techniek te gebruiken.

    + PROS: Behalve de schorsingen, doe mij maar wat.
    - CONS: Er is sprake van een schorsing die te maken heeft met bedrog.
  2. ENGWE MOTOR PRO - Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479.

    Beoordeeld op 21 juni 2024 by BetaalHelp

    Hola Juan,

    Er is een video die je kan helpen de snelheid te beperken op je ENGWE ENGINE PRO.

    https://drive.google.com/file/d/1egrZaNjMTRvLqWx08yGUu91yGx7Q5-KD/view

    ¡Gracias y por favour av seme si tiene alguna pregunta!

    Miguel

  3. ENGWE MOTOR PRO - Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479.

    5
    Beoordeeld op 19 juni 2024 by Juan David Ordoñez

    Hola, is de fietslimiet van 25 km niet zo lang, als je hacerlo kunt?

  4. ENGWE MOTOR PRO - Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479.

    5
    Beoordeeld op 15 juni 2024 by Hans Franke

    Guts fahrad

    - CONS: Finde nichts wegen Display Sperre Code falsch eingegeben kann es nicht mehr startenh
  5. ENGWE MOTOR PRO - Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479.

    Beoordeeld op 4 juni 2024 by BetaalHelp

    Bonjour VIERMENT,

    Merci de nous faire deel van onze commentaren. Het is een van de beste dingen die u kunt doen als u tevreden bent met uw fiets.

    Neem geen contact meer op als u vragen heeft!

    groet,
    Team Engwe

Koop het vandaag en vang de gereduceerde prijs

Rechtstreeks kopen via onze website garandeert de nieuwste versie met alle upgrades!

Oorspronkelijke prijs was: € 1.499.Huidige prijs is: € 1.479. Toevoegen aan winkelmand

Oorspronkelijke prijs was: € 1.299.Huidige prijs is: € 1.199. Toevoegen aan winkelmand

fout:
ENGWE Online Shop | Koop EP2 Pro & 750W Engine Pro
logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijk
0
 
2024-10-14

Bestelling annuleren

Voorkom onnodige annuleringen

Bezoek onze Klantenservice of neem direct contact met ons op voor snelle oplossingen voordat u annuleert. We kunnen vaak problemen oplossen en u helpen annuleringskosten te vermijden.

Start het proces voor het annuleren van de bestelling

Vier cijfers nummer. Geen letters of symbolen.

Wij accepteren alleen een viercijferig ordernummer (bijv. "6001"). Andere formaten zijn niet van ons - Lees verder.

Winkelmandje