ENGWE® Geautoriseerde distributeur in de Nederland. Engwe Winkel heet u welkom. ♡

Engwe Engine Pro Testen en beoordelen

Volledige offroad-tests met gedetailleerde beoordeling

Opvouwbare e-bikes zijn er in alle soorten en maten, van kleine forenzen-georiënteerde machines, ontworpen voor last mile reizen tot hoogwaardige elektrische fietsen met dikke banden. Dit artikel bevat een van de laatste - In deze Engwe Engine Pro 750w review, ik zal de specificatie gedetailleerd bekijken en u een volledig testritrapport geven.

Engwe Engine Pro Eerste indruk

Voordat ik deze e-bike ontving, was ik bekend met de Engwe merk - hun assortiment opvouwbare elektrische fietsen met dikke banden is populair en heeft een goede aanhang in veel Europese landen. Ik verwachtte aanvankelijk het instapmodel te ontvangen, dus was aangenaam verrast toen ik de doos opende om de 'top-of-the-range' te vinden Engine Pro 750w met een piekvermogen van 1000W.

☑️ Verpakking en levering: De fiets werd lokaal verzonden en ik ontving de Engwe Engine Pro binnen 4 dagen na het plaatsen van de bestelling. De fiets was zeer goed verpakt (zie foto's) en de levering was via UPS tracked delivery.

☑️ Pakket gewicht: Opgemerkt moet worden dat de doos erg zwaar is voor één persoon om alleen op te tillen - ik zou twee mensen aanraden om de doos te verplaatsen, aangezien hij bijna 35 kg weegt.

☑️ Bijeenkomst: Er komt wat montagewerk bij kijken. Dankbaar, Engwe alle benodigde gereedschappen en een goed geschreven handleiding hebben meegeleverd. Het voorwiel moet gemonteerd worden. Plus de stuurkolom, pedalen, voorspatbord en zadelpen/zadel. Als je het niet prettig vindt om de fiets zelf in elkaar te zetten, raad ik je aan om een ​​plaatselijke fietsenmaker te zoeken.

☑️ Opladen van de batterij: Het wordt aanbevolen om de batterij voor gebruik volledig op te laden - dit duurt 3-4 uur. De oplader heeft een EU-stekker, maar werd geleverd met een VK-stekkeradapter.

☑️ Algemene staat: Ik kon geen sporen of krassen op de lak vinden en de fiets was zeer goed beschermd in de doos.

Engine Pro Belangrijkste kenmerken

Wat mij opvalt aan deze e-bike is de specificatie. De Engwe Engine Pro heeft volledige vering, hydraulische schijfremmen en een zeer slim kleurendisplay met veel functionaliteit en maatwerk. Bovendien is er de toegevoegde bonus van een motorregeneratieve functie. Er zijn veel technische functies voor een e-bike met een prijs van minder dan € 1500.

☑️ Motor: De Engwe maakt gebruik van een 750w 48v achternaafmotor, geïntegreerd in een zesspaaks mag-wielontwerp. Het maximale nominale uitgangsvermogen is 750w, maar het zal pieken op 1000W van een nieuwe batterij. De controller kan maximaal 18 ampère aan, wat een maximaal uitgangsvermogen van 979 watt zou geven (wanneer de batterij volledig is opgeladen).

☑️ Herstellend engine remmen: Dit brengt een kleine hoeveelheid energie terug in de batterij wanneer de fiets uitrolt - ik heb dit uitgeprobeerd, zie de meer gedetailleerde beoordeling hieronder.

☑️ Accu: Deze nieuwste versie heeft een 48v 16Ah-batterij (768Wh), wat een behoorlijke capaciteit is op een fiets voor deze prijs. Ik moet het volledige bereik nog testen, maar na een rit van ongeveer 6 km was 9% van de batterij leeg (ik gebruikte de volledige energiemodus veel voor de test).

☑️ Display: Een full colour display zit boordevol functies en functionaliteit die veel duurdere e-bike displays te schande maken. Je kunt dingen doen zoals het aanpassen van de individuele ondersteuningsniveaus en het inschakelen van functies zoals de regeneratie engine remmen. U kunt ook het realtime uitgangsvermogen en de batterijspanning bekijken.

☑️ Afstandsbediening toetsenbord: Het toetsenbord met vijf knoppen is erg netjes en bevindt zich naast de linkerhandgreep (naast de duimgashendel).

☑️ Dubbele vering: Er zijn wat vlezig uitziende geveerde vorken vooraan die behoorlijk stevig lijken en een achterschokdemper. Zelfs als ik op de fiets zit (ik weeg 102 kg) werkt de achtervering erg goed en zakte niet uit. De voorvorken hebben een vergrendelingsfunctie en hebben een aanpassing van de voorspanning.

☑️ Hydraulische schijfremmen: Logan remmen zijn geen merk dat ik ken. Maar ze werken erg goed en ik kan tot nu toe niets aanmerken op hun prestaties. Ik zou ze op één lijn stellen met Shimano MT200.

☑️ Shimano Altus 8-versnellingen: Een 8-speed trigger shifter in combinatie met de Shimano Altus achterderailleur zorgt voor zeer nauwkeurig en helder schakelen direct uit de doos. Aan mijn kant was er geen aanpassing nodig, hoewel dit van fiets tot fiets kan verschillen.

☑️ Bagagerek: Er wordt een zeer stevig bagagerek meegeleverd en je kunt er een hondendrager of zelfs een kinderzitje in kwijt. Als alternatief kunt u een grote mand plaatsen voor uitstapjes naar de winkels.

De Engwe Engine Pro 750w zit boordevol functies die normaal niet te vinden zijn op een e-bike van deze prijs. Het is goed om hydraulische schijfremmen en 8-versnellingen te zien. De vering werkt goed en het algemene gevoel van de fiets is stevig. Het grote bagagerek vergroot de veelzijdigheid waardoor het mogelijk is om te worden gebruikt voor het vervoeren van grote voorwerpen (zoals boodschappen), vooral samen met enorme Engwe draagtas achter.

Eerste testrit – Eerste indrukken

Ik heb de gestuurd Engwe Engine Pro te houden, dus ik zal de komende weken meer kilometers maken. Dit is gebaseerd op mijn eerste testrit van ongeveer 6 mijl.

☑️ Comfort en maatvoering: De Engwe is een grote fiets, maar is ontworpen om te worden bereden door rijders van verschillende lengtes. Ik ben 6'1″ (185cm) en met de stuurhoogte en het zadel afgesteld, vond ik de Engine Pro inderdaad erg comfortabel zijn. Het gelzadel biedt ondersteuning voor rijders met bredere zitbotten. Mijn dochter, die 5'8 "(176cm) is, vond het ook comfortabel - ik kan me voorstellen dat iedereen die veel kleiner is dan 5'4" moeite zou kunnen hebben, omdat er een vrij groot bereik is en de stuurhoogte nog steeds vrij hoog is, zelfs wanneer deze volledig is neergelaten.

☑️ Prestaties (trapondersteuning): De Engwe maakt gebruik van een traditionele cadanspedaalsensor (meet het traptoerental) en is zeer soepel in gebruik. Het schokt niet aan en uit - de kracht komt sterk genoeg binnen voor die eerste afzet en bouwt dan geleidelijk op. In de full power-modus blijft het vermogen gewoon toenemen totdat je trapfrequentie rond de 22 mph niet kan bijhouden. Je kunt doorgaan met spook trappen en de motor blijft draaien tot ongeveer 28 mph (op het vlakke).

☑️ Prestaties (alleen gaspedaal): Een duimgas dat naast de linkerhandgreep is gemonteerd, is erg handig voor rijders met beperkte mobiliteit. Het kan worden gebruikt in combinatie met de trapondersteuning of op zichzelf. Op het vlakke (op volle kracht) kostte het me comfortabel tot 28 mph en bij een lichte daling tot 32 mph. Op lichte hellingen zou de snelheid aanzienlijk dalen en op steile hellingen was het nodig om te trappen om de fiets aan de gang te houden.

☑️ Motorgeluid: In tegenstelling tot een direct aangedreven motor (die vrijwel geruisloos zijn) deze motor maakt gebruik van een planetair tandwielsysteem efficiëntie te verbeteren. Dit maakt het nogal luidruchtig in de volledige krachtmodus en de motor stoot een hoorbaar gejank uit. Dit is heel normaal voor dit type motor.

☑️ Bergbeklimmen: Ik heb de geprobeerd Engwe op een paar zeer korte en steile heuvels (20% maximale hellingsgraad) en in de volledige krachtmodus hoefde ik slechts matige trapkracht toe te voegen om door te gaan - zeker binnen de comfortzone van de meeste rijders. Zoals hierboven vermeld, moet je op heuvels trappen als je gas gebruikt (dit is misschien minder een probleem voor een lichtgewicht rijder).

☑️ Handling: E-bikes met dikke banden zijn niet altijd de beste keuze om op asfalt te rijden - door de hogere rolweerstand en breedte van de banden kunnen ze wat traag aanvoelen. De Engwe Engine Pro voelde in dit opzicht niet al te slecht, maar je voelde de banden de wegligging beïnvloeden in krappe bochten met lage snelheid. Bij hogere snelheden was dit niet zo merkbaar.

☑️ remmen: De Logan hydraulische remmen maakten indruk op me - ik kreeg geen remvervaging op steile afdalingen en ze presteerden goed met een goede beet en modulatie. De remblokken zien eruit als gewone hydraulische remblokken van Shimano.

☑️ ophanging: De voorgeveerde voorvork met schroefvering met lock-out en afstelling van de voorspanning. Deze vorken zien er 'vleziger' uit dan sommige vorken die te vinden zijn op vergelijkbaar geprijsde e-bikes. In combinatie met de grote banden hebben ze uitstekend werk verricht door de ruwe weg die voor de testrit werd gebruikt, glad te strijken. Ik was net zo onder de indruk van de achterwielophanging - er is 100 mm veerweg en ondanks mijn zware gewicht werkte het heel goed en kwam het tijdens de testrit niet uit. Bovendien droeg het bij aan het comfort en gaf de fiets een bijna 'magisch tapijt'-rit.

☑️ vouwen: Vouwen van de Engwe is gemakkelijk en als je het eenmaal onder de knie hebt, duurt het minder dan een paar minuten - het gewicht kan het in het begin echter een beetje lastig maken, en ik zou twee mensen aanraden om het achter in een auto of busje te tillen.

 

Gebaseerd op mijn eerste ritindrukken, de Engwe Engine Pro 750w is erg leuk om te rijden! Het is zeer comfortabel en voelt prettig en stabiel aan op de weg. De banden met hoog volume in combinatie met dubbele vering geven het gevoel alsof je op lucht zweeft!

 

De prestaties zijn erg sterk van de 750w-motor en alle, behalve de steilste heuvels, zijn bijna moeiteloos, met slechts minimale input van de rijder. Het kunnen configureren van de assist is ook een grote bonusfactor (daarover hieronder meer). Het hebben van gas is geweldig voor rijders die vanwege gezondheidsproblemen moeite hebben met de eerste start en het is geweldig als je even een pauze wilt van het trappen.

Hoe werkt het regeneratieve systeem?

Ik heb de kans gehad om het regeneratieve systeem te testen om te zien of het echt werkt. Hieronder heb ik gedetailleerd beschreven hoe (en of) het werkt en hoe het te activeren.

☑️ Allereerst moet je in de Eco-modus staan. Dan lijkt het alleen te werken in ondersteuningsniveau 1 of 0. Je weet dat het werkt als de aan/uit-balk (op het display) groen wordt. Als u een heuvel afdaalt (of trapt zonder hulp), wordt de groene balk langer, omdat er meer vermogen in de batterij gaat.

☑️ Om de maximale regeneratie te krijgen, moet je uitrollen met een snelheid van 20 mph. De motor wordt effectief omgezet in een grote dynamo en je voelt de weerstand als je een steile heuvel afdaalt. Ik heb dit zelfs op verschillende steile afdalingen geprobeerd en de fiets zou niet boven de 21 mph uitkomen, en het voelt alsof de remmen een beetje aanstaan.

☑️ Als de afdaling lang genoeg is, zou je het batterijpercentage moeten zien toenemen - na een afdaling van ongeveer een halve mijl ging de batterij van 54% naar 71%. Maar zodra ik een andere heuvel op reed, was de batterij weer terug naar 54%.

 

 

Is de Engwe Engine Pro legaal?

Dit is waar dingen lastig worden. In het VK en de EU, huidige e-bike wet stelt 250w continu vermogen (hoger piekvermogen van 500w is acceptabel) met een maximale ondersteunde snelheid van 15.5 mph (25 km/u) en een gasklep die niet kan worden gebruikt ongeveer 6 km/u.

Persoonlijk denk ik dat om meer mensen aan te moedigen om e-bikes te gebruiken, de wet moet worden herzien, maar elektrische fietsen zoals de Engwe vervagen de lijnen tussen e-bike en bromfiets omdat ze als beide kunnen worden gebruikt. De Engwe Engine Pro kan indien gewenst eenvoudig worden beperkt of er is de Engwe Engine X dat is een legale versie voor de weg.

Shimano Versnellingen

🏆 Winnaar: ENGINE PRO

Conclusie - Is de Engwe Engine Pro de beste keuze?

De Engwe Engine Pro 750w (piek 1000W) is veel e-bike voor het geld. Het voelt robuust aan en komt goed in elkaar over. Er is maar één negatief punt: het is behoorlijk zwaar. Hij weegt 32 kg, wat voor sommige mensen te zwaar zal zijn om de trap op te gaan of zelfs achter in een auto te stappen.

De prestaties van de achternaafmotor zijn sterk en soepel. Ik moet het volledige batterijbereik nog testen, maar anekdotische rapporten suggereren een real-world bereik van ongeveer 40 mijl (64 km) met gemengde hulp. Er is een eco-, normaal- en sportmodus – plus een keuze uit maximaal 9 ondersteuningsniveaus (5 out of the box). En je hebt de mogelijkheid om de ondersteuningsniveaus te verfijnen en het regeneratieve systeem in te schakelen. Er is ook een automatische lichtfunctie die de lichten aanschakelt zodra het donkerder wordt.

Ik ben onder de indruk van de mate van aanpassing die je via het display kunt doen - je kunt deze fiets echt personaliseren om aan je individuele behoeften te voldoen. Al met al kan ik het van harte aanbevelen Engwe Engine Pro 750w - als je op zoek bent naar een veelzijdige en robuuste opvouwbare e-bike met veel kracht, comfort en veel technische functies, dan is het moeilijk te verslaan voor de prijs. 

Laatste gebruikersrecensies

Kijk wat andere gebruikers ervan vinden

  1. ENGWE ENGINE PRO - 1.349

    Beoordeeld op 6 maart 2024 by BetaalHelp

    Bonjour Limburg,

    Merci de nous faire deel van onze commentaren. Nous offrons le meilleur ondersteunt après-vente. Veuillez contacter notre équipe à ondersteuning@engwe.net en we helpen je graag verder.

    groet,
    Mike

  2. ENGWE ENGINE PRO - 1.349

    5
    Beoordeeld op 5 maart 2024 by Limburgse Hugo

    ik heb er een Engine Pro, als je meer inhoud hebt, is het zo dat je chabert met een permanente manière, de fiets zo enorm is. Als u een beroep doet op servicetechniek, kunt u sneller de stukken bereiken die mij vallen bij het ondernemen en het repareren van de fiets.
    Als je een nieuw fietspedaal zoekt voor een fiets en een fiets, is het moeilijk om de service te begrijpen als je een chinois-ervaring hebt. Je denkt dat een rekening van de rekening die het is, een wisselaar is die bijl is die plus bovenaan de vorm is.

    + PROS: Solide malgré die soepel is. De beste vrienden en een batterij zijn voldoende voor de promenades van 60-75 km in een ontspannende modus en 45-60 km in een modus off-road.
    - CONS: Het is een bron van inkomsten in de kas van de hele voitures.
  3. ENGWE ENGINE PRO - 1.349

    Beoordeeld op 3 februari 2024 by BetaalHelp

    Bonjour Huteau,

    Voici een video met commentaar gepensioneerde le pedalier en le capteur d'un Engine PRO : https://www.youtube.com/watch?v=XhPhdBVuebw

    Je moet weten dat je hulp en hulp nodig hebt om te overleven ondersteuning@engwe.net si vous avez besoin d'aide supplémentaire!

    groet,
    Équipe d'assistance Engwe

  4. ENGWE ENGINE PRO - 1.349

    Beoordeeld op 3 februari 2024 by BetaalHelp

    Bonjour Pietro,

    Merci d'avoir partage vos commentaires en de nieuwe informatie die u heeft gekregen als u uw fiets wilt zien en waar u dol op bent. Er zijn enkele van de beste aanbieders van kwaliteitsproducten voor klanten.

    Met vriendelijke groet,
    Ondersteuningshulp Engwe

  5. ENGWE ENGINE PRO - 1.349

    Beoordeeld op 3 februari 2024 by BetaalHelp

    Witaj Jacenty,

    Bardzo heeft een mening over de nami- en naprawdę-doceniamy Twoje zainteresowanie. Chcielibyśmy zapewnić Cię, że wszystkie niezbędne części są dostępne. Neem contact op met uw e-mail als u contact wilt opnemen met ons ondersteuning@engwe.net, az przyjemnością pomożemy Ci w zorganizowaniu potrzebnej części zamiennych do Twojego roeier. Warto zauważyć, ze zullen geen enkele vorm van zorg op internet aanbieden, maar ze kunnen ook zorgen voor zorg met betrekking tot de samenleving.

    Groeten,
    Microfoon

Koop het vandaag en vang de gereduceerde prijs

Rechtstreeks kopen via onze website garandeert de nieuwste versie met alle upgrades!

1.349 Voeg toe aan winkelwagen

1.199 Voeg toe aan winkelwagen

fout: Oeps! Geen stelen. Neem contact met ons op voor toestemming.
ENGWE Online winkel | Koop EP2 Pro & 750W Engine Pro
logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijk
0
Winkelmandje